دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: تکلیف محمدعلی صنعتکاران برای همکاری با محمدرضا یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی مشخص شد.

قهرمان اسبق جهان و المپیک، دو پست کلیدی را در این فدراسیون از آن خود کرد. او براساس حکمی که صادر شده است، هم نایب‌رئیسی و هم مدیریت تیم‌های ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفته. اگرچه به ظاهر پست نایب‌رئیسی بسیار مهم‌تر به نظر می‌رسد، اما همان‌گونه که صنعتکاران گفته، وی بیشتر علاقه‌مند به کاری است که به عنوان مدیر تیم‌های ملی مستقیماً بر آن تسلط دارد.

 این در حالی است که پست‌های در نظر گرفته‌شده برای صنعتکاران که هر کدام شرح وظایفی جداگانه دارد، با توجه به حجم برنامه‌های کشتی در سال قبل از المپیک برای شخصی که 70 سال دارد، کمی پرحجم به نظر می‌رسد.

صنعتکاران در حالی جانشین منصور برزگر شده است که پیش از این بسیاری با توجه به استعفای نابهنگام منصور مهدیزاده از پست ریاست کمیته فنی، وی را جانشین مهدیزاده می‌پنداشتند، اما به نظر می‌رسد یزدانی‌خرم تمایل ندارد مهدیزاده را به آسانی کنار بگذارد.

به‌‌رغم آنکه مهدیزاده مصرانه و آشکارا از مدیریت کشتی انتقاد کرده و گفته تحت هیچ شرایطی قصد بازگشت ندارد، رئیس فدراسیون در آخرین اظهارات خود گفته، مهدیزاده همچنان رئیس کمیته فنی است.

 وی اضافه می‌کند: استعفای مهدیزاده را نپذیرفته‌ام و منتظر گزارش فنی وی و 3 تن از همکارانش در کمیته فنی راجع به مسابقات جهانی باکو هستم. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد مهدیزاده از ریاست کمیته فنی استعفا کرده تا راه را برای انجام تغییرات موردنظر یزدانی‌خرم هموار کند.

در تغییر و تحولات تازه‌، به نظر می‌رسد باتوجه به نوع مشاغلی که برای منصور برزگر در نظر گرفته شده، وی دیگر به اندازه سابق قدرت نزدیک شدن به تیم ملی را ندارد. او حکم عضویت در هیأت‌رئیسه و رئیس کمیته استعدادیابی را گرفته که هیچ‌کدام از آنها با نوع گرایش این مهره باسابقه کشتی ایران همسویی ندارد. برزگر سال‌هاست که مستقیماً با کشتی‌گیران تیم ملی در ارتباط بوده و هیچ‌گاه نتوانسته به دور از چنین وضعیتی خدمتگزار کشتی باشد.

برزگر پیش از این تغییر و تحولات گفته بود: از آنجایی که مدیریت یزدانی‌خرم را قبول دارم و هدفم خدمت به کشتی است، در هر نقطه‌ای که برایم در نظر گرفته شود، آماده خدمت هستم.

 سوال این است که آیا وی برخلاف میل باطنی‌اش باز هم به عنوان مسئول کمیته استعدادیابی می‌تواند با همان احساس گذشته‌اش فعالیت کند. اظهارات عارف ربطی، دبیر فدراسیون کشتی هم در این رابطه قابل توجه است.

وی پیش از آنکه برزگر عکس‌العملی مقابل این تغییرات از خود نشان دهد، گفته برزگر فردی باتجربه است و می‌تواند تحول اساسی در کشتی پایه به وجود آورد. البته از آنجا که یزدانی‌خرم پیش از صدور و امضای احکام تازه مذاکرات مفصلی را با صنعتکاران و مهدیزاده انجام داده، به راحتی می‌توان از پذیرش آن توسط مدیر سابق تیم‌های ملی اطمینان لازم را به دست آورد.

 چنین به نظر می‌رسد با انتخاب مدیریت تازه صنعتکاران در تیم ملی و نوع نگاهی که وی به کارهایی اجرایی دارد، تنش‌های موجود در تیم ملی هم باید کاملاً برطرف شود. هنوز بعضاً شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که خیلی‌ها ناکامی در رقابت‌های جهانی باکو را ناشی از سوءتفاهمات موجود در تیم ملی و دخالت‌های مستقیمی که مدیر سابق در آنها نقش تأثیرگذاری داشت، می‌دانند و پیش‌بینی هم می‌شد در ادامه برنامه‌ها و راهکارهای تازه‌ای که یزدانی‌خرم برای خروج از بن‌بست‌های موجود کشتی دارد، دیگر برزگر مثل گذشته نقش‌آفرینی نکند.

 یزدانی‌خرم تلویحاً در اظهارات خود بعد از مسابقات باکو نارضایتی‌اش از نحوه آماده‌سازی ملی‌پوشان برای این مسابقات را نشان داده و حتی گفته بود که نوع تمرینات سنتی دیگر برای کشتی کارساز نیست.

کاملاً پیداست محمدعلی صنعتکاران با توجه به تجربیاتی که در زمینه‌های مختلف مدیریتی در کشتی دارد، می‌تواند یک انتخاب مقطعی برای ایجاد فضایی نوین در راه کسب موفقیت در المپیک باشد، اما تحول اساسی در کشتی ایران نیازمند راهکارهایی مناسب‌تر و تعامل بیشتر پیشکسوتان، قهرمانان و کارشناسان است. تعاملی که مدت‌هاست در کشتی ایران وجود ندارد.

 توضیح فدراسیون کشتی در مورد تغییرات

پس از نشستی که با حضور محمدعلی صنعتکاران و منصور برزگر در فدراسیون کشتی برگزار شد، صنعتکاران به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد منصوب و منصور برزگر به عنوان عضو هیات‌رئیسه و رئیس کمیته استعدادیابی معرفی شد. عارف ربطی در این رابطه گفت: صنعتکاران مدیر با‌تجربه‌ای است. او سابقه رئیسی، نایب‌رئیسی و دبیری فدراسیون را دارد و کار اجرایی کرده است. وی مهره بسیار خوبی برای کشتی ایران است.

وی در رابطه با گرفته شدن پست مدیریت تیم‌های ملی از برزگر و سپردن این مسئولیت به صنعتکاران گفت: او در زمینه فنی هم سال‌ها کار کرده و سرمربی و مربی تیم ملی بوده است. صنعتکاران در تمام زمینه‌ها باتجربه است و برای بهبود امور حتماً تعاملی با مربیان و سرمربیان خواهد داشت. همچنین باید دید در آینده چه تصمیماتی خواهد گرفت.

کد خبر 36952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز